2011. szeptember 26., hétfő

Reims

 Reims Management School, Welcome Days

Szeptember 12-én visszajöttünk Reims-be, elmentünk IKEÁzni, mert még kellett nekem pár dolog. Meg a városban is sétáltunk egyet. 
Másnap könnyes búcsút vettünk egymástól :(, aztán pedig elkezdtem az igazi külföldi életem. Délután szótárból kinézett kulcsszavakkal lementem a recepcióra és megpróbáltam megkérdezni néhány fontos dolgot, ami még nem derült ki addig. Kérdéseim között szerepelt természetesen, hogy mikor lesz INTERNET, mert ugye anélkül élni sem lehet :). Közölte velem a kedves néni, hogy kell hozzá kábel és IP-címet kell hozzá igényelni, úgyhogy sajna aznap még nem lett netem. De szerencsére azért túléltem a napot net nélkül is, csomagoltam, rendezkedtem, takarítottam. Este pedig belevágtam a Skins nézésbe, már a 3. évad elején járok, úgyhogy elég jó ütemben haladok, annak ellenére, hogy elég sok dolgom van.
Másnap elmentem a Carrefourba, ami itt kb. a Tesco-nak felel meg. Van minden, szép az áru és nem is olyan drága, úgyhogy oda járunk azóta is. A kolitól busszal lehet odamenni, kb. negyed óra az út. Délután pedig meglátogatott Korinna, az egyik magyar lány, aki szintén Corvinusos és ugyanabban a koliban is lakunk szerencsére. Megbeszéltük, hogy másnap majd még találkozunk, ha elment a családja. 
Suliban


Az első komolyabb rendezvény a szept. 15-16án lévő Welcome Days, itt mutatták meg nekünk a sulit, adminisztratív dolgokat is kellett intéznünk, és megismerkedtünk pár emberrel. Kiderült, hogy kikkel lakom egy koliban, úgyhogy velük azóta is sokat vagyok együtt: a két magyar lány: Korinna és Kata, két német lány: Christine és Saskia, és Outi, aki Finnországból jött. Másnap még megismertük a tajvani Claire-t is, aki nem egy koliban lakik velünk, de azért sokat találkozunk vele is.


Van mikor lefele fordítva
tárolják a palackokat.
Az "Üdvözlő napok" keretén belül elmentünk egy pezsgőpincészetbe is. Reims híres pezsgőiről, úgyhogy ezért is kerülhetett a programba a pezsgőkóstolás. A Pommery pezsgőpincészetbe mentünk, itt pezsgőgyártás teljes folyamatát megismerhettük, nagyon érdekes volt. Például a pezsgőkészítés egyik fázisa, hogy a palackot lefele fordítják, így a palackban lévő törmelékes élesztőgomba a palack szájához kerül, ekkor lefagyasztják a palack száját, így egy kis jégkocka keletkezik, amiben benne van az élesztőgomba. Majd visszafordítják az üveget és kiveszik belőle a jégkockát. Nagyon izgi :) A pincében 12°C volt, mert ugye megfelelő hőmérséklet kell a pezsgőkészítéshez.



Elég drágák voltak a pezsgők, volt olyan, ami asszem €200 felett volt/palack. A pince bejárása után kaptunk egy pohár pezsgőt, ami fincsi volt, de azt hiszem nem adnék érte többszáz eurót. 
Nagyobb palackok
Pénteken a pincelátogatás után este elmentünk közösen pizzázni, amit az egyik sulis szervezet, a BDI rendezett. Kalandosan de sikerült pizzát rendelnünk, mert nem értettünk minden hozzávalót a francia étlapról, de szerencsére egy fincsi pizzát sikerült kiválasztani. Pizzázás után pedig partyzni indultunk, bár ebben a városban nincsenek olyan disco-k, mint otthon, legalábbis még egyben sem voltunk, hanem inkább ilyen pub-szerű helyek, de az emberek nem benn, hanem kint állnak és ott beszélgetnek és iszogatnak. Szóval nem annyira sok a táncolós hely. De azért találtunk egyet aznap este, úgyhogy táncoltunk kicsit, aztán pedig hazasétáltunk (az út elvileg 25 perc, de nekünk mindig 1 óra alatt sikerül, szóval nem a legrövidebb úton megyünk valószínűleg).
Másnapra megbeszéltük, hogy elmegyünk az IKEA-ba, mert a többieknek kellettek dolgok és akkor az ebédet is ott intéztük el. IKEA után pedig elmentünk bevásárolni a másnapi ebédhez, amit közösen készítettünk el. Fincsi volt :)

Kata, Christine és Outi (B-J)


Korinna, Saskia és Kata (balról-jobbra)
szorgosan zöldséget hámoznak és aprítanak.

Christine (bal elől), Outi (bal hátul), Saskia (jobb hátul)
és Kata (jobb elől)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése