2011. szeptember 18., vasárnap

Reims és a koli

Szeptember 9-én indultunk el Reimsbe, ahol tanulni fogok decemberig. A kollégiumi szobámat (koli) már hónapokkal ezelőtt lefoglaltam, kalandos procedúra keretében. Először azt kellett eldöntenem, hogy szeretnék-e kolit, aztán pedig azt, hogy a Reims-ben található két kollégiumot kínáló intézmény közül melyiket választom. Elolvastam az egyetemi beszámolókat, amiben többen is említették a CROUS-t, illetve ez volt az olcsóbb is, ezért a másik két Reims-be érkező magyar lánnyal megbeszéltük, hogy a CROUS-ban foglalunk magunknak szállást. A CROUS-on belül is kétféle opció közül lehetett választani: stúdiót vagy szobát lehetett kérni, bár azt nem garantálták előre, hogy szobát kap, aki szobát kért, de azért reménykedtem benne, hogy azt kapom, amit kértem. Így is lett, a Teilhard de Chardin nevű CROUS koliban kaptam egy szobát (az A épület 309-es szobáját), ami elég pici, főleg a fürdő, ami kb. 1,5 m2, de azért 3 hónapra teljesen megfelel. A koli elég új, úgy tűnik mintha még nem nagyon használta volta senki a bútoraimat, és tiszta is volt, amikor megérkeztem.
De ne szaladjunk ennyire előre a történetben, hiszen még csak ott tartottam, hogy elindultunk Reims-be. Strasbourgból időben kellett indulnunk, egyrészt a hotelből ki kellett költözni, másrészt pedig check-in időpontot kellett kérnem a kolitól, hogy várjon valaki, mikor megérkezem. Ezt is még otthon elintéztem, Delphine Varlet nevű hölgy a harmadik e-mailemet visszaigazolta, és elvileg szeptember 9-én 14:00 órakor várt engem. :) Hát nem így lett... Kicsit előbb érkeztünk, mint 2 óra, szóval először gondoltam még ebédel vagy valami dolga van, de aztán az angolul alig beszélő recepciós hölgy közölte velem, hogy ma nem dolgozik, úgyhogy ne is várjam. Úgyhogy a recepciós hölgy adta oda a papírokat, és megpróbáltunk kommunikálni. Amúgy ő nagyon kedves, mindig próbálkozik, csak néha belelendül franciául és csak a döbbent arcom állítja le valószínűleg. Úgyhogy kaptam egy köteg francia papírt, meg szerződést, hogy töltsem ki, néhány dolog szerencsére angolul volt benne, és remélhetőleg nem írtam alá semmi csúnya dolgot, mert ugye annyira nem tudom mi volt a francia részében, de hát reméljük a legjobbakat. Aznap még elintéztük a biztosítást, mert biztosítást kellett kötnöm a szobámra. De mire a biztosítóból visszaértünk a koliba, addigra már nem volt nyitva a koli recepciója, úgyhogy nem tudtam befizetni a lakbért, de a cuccaimat szerencsére fizetés nélkül is be tudtuk tenni a szobámba, így nem kellett megutaztatni Párizsba és vissza.
Íme néhány kép a már berendezett szobámról, hogy el tudjátok képzelni, hogy hol csücsülök per pill.

Ágy és asztal
Asztalom melletti polc
Hűtő és másik szekrény


Kilátás az ablakomból


Fürdőszoba (a képen nem látszik a zuhany)

Este még megnéztük Reims belvárosát, tettünk egy sétát a főutcán és természetesen megnéztük a híres katedrálist. A strasbourgi katedrális is nagyon tetszett, de azt hiszem a reimsi Notre Damme Katedrális még szebb. 


Fényfestés












A katedrális 800 éves, ezért fényfestéssel ünneplik ezt az évfordulót, és természetesen így kedveskednek a turistáknak. A képen láthatjátok, hogy körülbelül hogy néz ki, kiszínezik az épületet. Ezen a linken pedig találtok "prezentációt" vagy képet (a képre kell kattintani, hogy elinduljon), amin meg tudjátok nézni az egész teret és a katedrálist a fényfestés közben, a nyilakkal tudjátok mozgatni a képet.
http://www.cathedraledereims.fr/Presentation
Mi csak véletlenül vettük észre, hogy fényfestés van, mert bár sokan ültek a katedrális előtt nem tudtuk mi lesz, pedig én olvastam a neten, csak elfelejtettem. Megkerültük a katedrálist és még egy utolsó pillantást akartuk vetni rá, mielőtt visszaindulunk és akkor kezdődött. Megszólalt a klasszikus zene, ami pont passzolt a fényekhez, és elkezdődött a 20-25 perces fényfestés. :)
Amúgy a katedrális arról is híres, hogy évszázadokig itt koronázták a francia királyokat. 1991 óta az UNESCO Világörökség része.
Reims Franciaország Champagne-Ardenne tartományában fekszik, mely tartomány híres a pezsgőjéről, ahogy a nevéből is látszik. Több millió liter pezsgőt adnak el évente ebből a régióból a világ minden tájának. Már voltam pezsgőpincészetben a suli jóvoltából, amiről majd később mesélek.




3 megjegyzés:

  1. Tetszik ám a képed a polc mellett ;) Nagyon kis otthonos egyébként a szobád, külön plusz pont hogy ilyen színes!

    VálaszTörlés
  2. Tök jó a beszámoló, a képeiden felbuzdulva Évivel mi is elhatároztuk, hogy szinesítünk! :)

    VálaszTörlés
  3. Oh, hát nagyon arik vagytok, köszi :)
    Már virágom is van, zöld kaspóban (olyan, mint a a szekrény) kis cserepes rózsa. :)

    VálaszTörlés