2011. szeptember 22., csütörtök

Párizs 1

Szeptember 10-én reggel indultunk tovább Párizsba, amit már mindannyian nagyon vártunk. :) Én már egyszer voltam Párizsban, de csak átutazóban, 10 évvel ezelőtt, mikor New Orleansba mentem Jóska bácsival, és akkor "csak" az Eiffel-tornyot tudtuk megnézni. Most végre megismerhettem Párizs nevezetességeinek nagy részét, hallhattam a város zajait, megfigyelhettem a stílusos párizsi nőket és megkóstolhattam a francia konyhát is.
Franciaországot mindig is szerettem volna közelebbről is megismerni, egyrészt nagyon tetszik a nyelv, másrészt Párizs is nagyon vonz(ott). Amikor választanom kellett az Erasmus maradékhelyek közül, hogy melyik ország melyik városában szeretnék tanulni, akkor Reims-re is azért esett a választásom, mert "közel" (150 km) van Párizshoz.
Szóval elég nagy elvárásokkal érkeztem a francia fővárosba, de azt hiszem nem csalódtam.
Metróval közlekedtünk, hiszen ez volt a leggyorsabb közlekedési mód, és szerencsére a párizsi metró sűrű, elég sok vonal van, és több helyen át lehet szállni egy másik vonalra, így sikerült két napba ennyi szépet és jót belesűríteni.

Eiffel-torony
Azt hiszem ha Párizsról van szó, sokaknak beugrik egy hatalmas vasszerkezet, amit az Öreg Hölgynek is hívnak a franciák, az Eiffel-torony. A torony az 1889. évi világkiállításra készült, nevét tervezőjéről Gustave Eiffelről kapta. 
A torony leginkább azért tetszik nekem, mert mikor először meglátod, - mi először az autópályáról pillantottuk meg - akkor egyetlen célod, hogy minél közelebb menj hozzá. Eleinte csak a szimmetrikus alakja és magassága vonz, aztán pedig ahogy egyre közelítesz felé, és már nem látod tetőtől-talpig, akkor pedig a "menjünk fel a tetejére" mondóka megy az emberek fejében. Legalább is én már kétszer is így voltam ezzel.
Sajna mivel elég sok turista jön Párizsba, többek között azért, hogy egy megfelelő facebook profilképet készítsen az Eiffel-toronnyal a háttérben :), ezért sokat kell várni a jegyre. Többféle jeggyel fel lehet menni (különböző szintekre van tagolva a torony), mi a legmagasabb szintet választottuk. Felfele lifttel mentünk, hiszen szerintem ezt megérdemeltük közel 1 óra sorbanállás után. Fent pedig elég sok időt töltöttünk, hogy megfelelő mennyiségű képet és emléket készítsünk a "külső és belső" fényképezőinkkel. 

Notre Dame Székesegyház
A Notre Dame Párizs legismertebb gótikus temploma, alapkövét 1163-ban III. Sándor pápa fektette le. Quasimodo otthona hatalmas és lenyűgőző, de azt hiszem a reimsi katedrális vezeti nálam a gótikus templomok listáját, de a párizsi Notre Dame joggal nyeri el a második helyet. Szép idő volt aznap Párizsban, úgyhogy a székesegyház előtt is elidőztünk, hogy alaposan szemügyre tudjuk venni.


A templomot még különlegessé teszi, hogy a Szajna egyik szigetén fekszik, és található benne egy hatalmas orgona, melyet a világ egyik legnagyobb hangszereként tartanak számon.

Louvre Múzeum
Már régóta izgatta a fantáziámat a Louvre, egyrészt a hatalmas nemzeti múzeum, másrészt a piramis. A piramist egyre több filmben láttam mostanában, és egyre jobban szerettem volna megnézni. Szerencsére teljesült az egyik vágyam, és megnéztük a piramist, de a múzeumot majd Anyával fogjuk bejárni novemberben (remélem belefér majd a progiba). Készítettem kb. 20 képet fekve, önkioldóval, éjszakai módban, vaku nélkül, vakuval, szóval azt hiszem a fényképező funkciónak kb. 50%-át leteszteltem negyed óra alatt.:) De azért még van hova fejlődnöm...
Ezt pl. nem is én csináltam :)
A Louvre-ot már gyalog közelítettük meg a Notre Dame után, így eléggé besötétedett és későre is járt, úgyhogy hazafele vettük az irányt. Pont 10 óra volt és akkor kezdődött az Eiffel-torony "disco", ami azt jelenti, hogy pontban 22:00-kor elkezd csillogni az Eiffel-torony. Sajna messze voltunk és mire közelebb értünk, már vége lett, úgyhogy elhatároztuk, hogy másnap este visszajövünk és megnézzük még egyszer az Eiffel-tornyot kivilágítva is.
A szállodába elég fáradtan érkeztünk, nekem már e-mailt írni sem volt erőm(!), úgyhogy némi francia híradós duruzsolás után elnyomott az álom.

A történetet igyekszem mihamarabb folytatni, de most is becseréltem egy Skins epizódot ezért a post-ért, úgyhogy remélem örültök neki. :) Hogy kapjatok friss infót is, már suliba járok, vannak pajtásaim is, sőt már egy prezentáción is túl vagyok a DHL-ről és az 1990-es árazási problémáikról. A suli rendben van, bár a Corvinus szerintem szebb. És az első tárgyam: Global Marketing Management sem túl izgi, mert nem sok újat hallottam még az órán, de lehet hogy csak ekkora expert vagyok, hogy már a franciák sem tudnak nekem újat mondani.:)
Nah, most megyek, mert holnap ismét 7-kor csörög az órám és ma is csak 5 órát sikerült aludni, ami a nyári 11 órás átlag mellett elég gyérül hangzik.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése