2011. szeptember 15., csütörtök

Az indulás és Strasbourg

Végre rászántam magam az első bejegyzés megírására, bocsi, hogy ilyen sokáig tartott, de becsúszott egy kis sorozatnézés (Legújabb szerencsés a Skins, Blanci és Eni javaslatára). Na de visszatérve a témához, megérkeztem jól vagyok és egyelőre minden ok, ma lesz az első Welcome day, ahol megismerkedhetek az új csopitársaimmal, a sulival és adminisztráció is lesz a progiban.
Szeptember 8-án indultunk útnak, négyen Zalaegerszegről.
Ez a kép még otthon készült, elég sok cuccot hoztam, d ma reggel már gondban voltam a megfelelő felső kiválasztásánál:) (Cipőből remélem hoztam eleget ;) )
Első állomásunk Strasbourg volt, egy szép város a francia határnál. Igazából véletlenül került az útitervbe, mert kellett egy hely, ahol félúton pihennek a sofőrök, és először Németországban szerettünk volna aludni, de a magas árak miatt inkább Franciaország mellett döntöttünk. Szerencsére! Több, mint 900 km-t utaztunk otthonról, de nem tűnt hosszúnak, az erdélyi buszozás szerintem megterhelőbb volt (de azért az is megérte). Strasbourgba későn érkeztünk meg, de azért tettünk egy sétát a városban. Nekem személy szerint nagyon tetszett, olyan igazi francia város, kis üzletekkel, éttermekkel és régi épületekkel.
A katedrális
Sajnos sötét volt, így az én remegős kezemmel és jelenleg még gyengécske fotózási képességeimmel nem lettek olyan fantasztikus képek (de azért Anya fényképezője nagyon jó, köszi, Anya :)), de azért lett egy pár jó, és néhányat loptam Apáéktól is. :)
Ahogy már említettem, a város nagyon hangulatos, bájához hozzátartozik a katedrális, ami a Wikipédia szerint a 9. században épült. (OMG!) Mikor megláttuk, akkor mindenkiből egy nagy "Húúúúúú" tört elő, mert olyan hatalmas az épület, és persze csodaszép. Ilyen épületeknél mindig eszembe jut, hogy sok-sok évvel ezelőtt emberek százai dolgoztak rajta, kézzel faragtak, mindent beleadtak, hogy egy ilyen épület megszülethessen. Sajnos mivel késő volt, ezért nem tudtunk bemenni, de szerintem így is meg voltunk elégedve a látvánnyal.
Egy kicsit sétáltunk a Grand Ile-n (Nagy Sziget - Strasbourg óvárosa), ahol amúgy a katedrális és található, majd visszatértünk a szállodába, hogy kipihenjük ezt az eseménydús napot.
Másnap reggel indultunk Reims-be, amit majd a kövi postban mesélek el.

Sok puszi mindenkinek! Köszi a sok lájkot, és sms-t, igyekszem viszonozni egy izgi bloggal. :)

Dorka/Dodó/Dorkalínó/Bobó/Borcs/Dodi/Dondi/Dorcsi...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése