2011. október 31., hétfő

Disneyland

Lyonból szombat este későn értünk haza, de még korábban jelentkeztünk másnapra a Disneyland-es kirándulásra, amit másnap reggel azt hiszem meg is bántam. Reggel 8-kor találkoztunk a katedrálisnál, és tudni kell Reims-ről, hogy a tömegközlekedés mindig okoz némi bosszúságot (majd lesz még erről szó egy kövi post-ban). Vasárnap reggel ugyanis az első busz, amivel be tudunk menni a városba 8:45-kor van, tehát a találkozóra gyalog kellett mennünk, ami kialvatlanul, hidegben és esőben annyira nem tetszett az alapból déli kelésre beállított szervezetemnek. De mindegy, azért mindenképpen szerettem volna elmenni a párizsi Disneylandbe, úgyhogy túléltem a korai kelést és az egyéb viszontagságokat. A kirándulást egy BDI nevű egyetemi egyesület szervezte, náluk kellett megvenni még pár héttel korábban a jegyet.
Busszal mentünk Marne-la-Valée nevű településre, mert ugye a Disneyland Paris nem Párizsban, hanem Párizs mellett található. Egész úton esett az eső, úgyhogy eléggé meg voltunk ijedve, hogy milyen lesz ez a kis kirándulás, ha végig esni fog az eső, de sajnos egy ilyen napot fogtunk ki.
A nehezen megszerzett belépőjegyek
10 óra körül érkeztünk meg Disneylandbe, ahogy kiléptünk a parkolóból máris egy mozgójárdához vezetett az utunk és itt már szóltak a jól ismert Disney slágerek, úgyhogy megjött a kedvünk a "játszáshoz", mindenkiből kezdett előbújni az óvodás. Sajnos a kezdeti örömök után várnunk kellett legalább egy órát, mire jegyhez jutottunk, amit a BDI szervezőcsapata azzal magyarázott, hogy messze volt a jegyárusító kassza attól a bejárattól, ahol mi bementünk, ami azért volt fura, mert szerintem ahol mi álltunk ott is volt jegy. Szóval enyhén szólva idegesek lettünk, hogy várni kell a hidegben, szerencsére fedett helyen voltunk, úgyhogy legalább nem áztunk. Azért is furcsálltam, mert úgy tudom, hogy online is lehet jegyet venni és foglalni, szóval ők is megtehették volna ezt még a kirándulás előtt.
A sok kis bosszúság után azért végül sikerült bejutnunk a parkba. Íme egy videó, amit Koritól loptam, a bejutás után boldog és kevésbé boldog pillanatokat láthatjátok, illetve Csipkerózsika kastélyát.
Eleinte azt gondoltam, hogy az este 7 órás találkozóig rengeteg időnk van és majd még unatkozni is fogunk, de nem így lett. Igazi "gyerekek" voltunk, mindenre felültünk, vettünk szuvenírt a "bazárokban" és jól éreztünk magunkat. Én kicsit morci voltam az eső miatt az elején, a floridai látogatásomkor verőfényes napsütés volt DisneyWorld-ben, meg hát az nagyobb is, de azért én is belejöttem a Disney feelingbe.
10 éve Disneyworldben Minie-vel, és most Disneylandben
a Kastéllyal
A park több részből áll, mindegyik rész külön témát foglal magába, és külön fantázianevet visel. Első állomásunk Fantasyland volt, ahol Csipkerózsika, Hófehérke, Pinnocchio, Pán Péter, Dumbo és Alice is "laknak". Először a Hófehérkés kisvasútra ültünk fel, pont jó kezdés volt szerintem, különben is szeretem Hófehérkét. Ezután jött a Pan Peter's Flight, ahol tényleg repültünk, vagyis úgy volt megcsinálva a kis jármű, hogy úgy érezd, hogy repülsz, még szél és turbulencia is volt. Ez már kicsit fantáziadúsabb volt, mint a Hófehérkés, ezért várni is kellett rá, de nagyon ügyesek voltunk, mert megtaláltuk a FastPass elnevezésű kártyát, amivel el lehetett kerülni a sorbanállást és ha a megadott időpontra visszamentünk, akkor max. 5 percet kellett várnunk, hogy bejussunk. Ezért Pán Péter előtt még bedobtunk egy paninit. :)
Ezután következett az "It's a small world", ahol sok nemzet életének egy kis részét, vagy egy táncot, vagy  akár egy nevezetességet ismerhettük meg. Szép, színes kicsi bábuk és cuki épületek voltak; igényesen meg volt csinálva.
Fantasyland után következett Adventureland. Itt már tényleg kicsit kalandosabb dolgok voltak. Meglátogattuk a Karib-tenger kalózait, bár Jack Sparrow sajna nem volt otthon. :( A kalózok nem ejtettek fogságba minket, úgyhogy átcammogtunk Indiana Jones hullámvasútjára, itt már sikítoztunk is, bár azért jött ezután még durvább hullámvasút is...

Fortierlandben is jártunk, de itt az eső miatt elég sok minden zárva volt. Ez az rész a Vadnyugatot próbálja bemutatni. Itt hajókáztunk egy igazi nagy hajón egy "sziget" körül, közben pedig kevésbé vicces texasi akcentusú néni és francia bácsi beszélgettek egy magnófelvételen. Felültünk a Big Thunder Mountain hullámvasútra, ez azért tetszett, mert magasra ment és jól ráláttunk az egész parkra. Végül pedig a hallott menyasszony házába mentünk, ami ijesztőnek indult, mert betereltek minket egy kör alakú szobába, ahol azt hittem, hogy majd legalább lejön a plafon, vagy megforgatnak minket, de csak sötét volt és beszéltek, de nem ijedtem meg.:) Utána meg ismét kisvasútban végigvezettek minket a hallott menyasszony sztoriján, de nem volt olyan izgi.
Big Thunder Mountain

A halott menyasszony háza


A négyzet alakú világító célpontokra kellett célozni.
Végül pedig Discoverylandban zártuk a napot, ahol sikerült életem egyik legdurvább hullámvasútjára is felülnöm. Mivel a durva hullámvasútra sokat kell várni, és a Fast Pass-ünk egy órával későbbre szólt, ezért beneveztünk egy lézeres játékra, egy kis kocsiban ültünk, ami dodzsemszerű volt, és tudtuk irányítani, hogy milyen irányba álljon a kocsi, és földönkívülieket kellett lézerpisztollyal lőni, a kocsi pedig számolta, hogy hány pontod van, vagyis hány űrlényt lőttél le. Nagyon mókás volt, tisztára átszellemültem, és igyekeztem kinyírni minél több alient, hogy megmentsem a világot. :) A hullámvasút pedig nem más, mint egy űrhajós kilövés szimuláció volt, Space Mountain: Mission 2. Erre már magas vérnyomásúak nem is ülhettek fel. És szerencsére előre elolvastam, hogy mire számíthatok, mert annyira nem csípem a 360°-os forgásokat, de itt az is volt, nem is egy, de tudtam előre, úgyhogy készítettem magam előre. Indulás után nem sokkal megálltunk, ekkor mindenki nevetett, hogy meg is állunk közben, milyen hullámvasút ez, aztán pedig visszaszámoltak és kilőttek minket az "űrbe", "kellemes" volt, egy hang sem jött ki a torkomon, de nagyon élveztem. Még mindig részletesen emlékszem rá, úgyhogy aki nem fél, az mindenképpen üljön fel, ha van egy kis bátorsága és szereti érezni az adrenalint az ereiben! :)

Az izgalmak után pedig egy órát szántunk shoppingolásra és evésre, hát sajna az evés elmaradt, de legalább vettem szép ajikat, és megjutalmaztam magam egy esernyővel, mert túléltem az esős napot, bár délutánra már elállt.

Disneyland kicsit csalódás volt nekem, főleg az idő miatt, de már kezd elmúlni ez az érzés, és inkább csak a pozitívumok maradnak meg, szóval azért nem bántam meg, hogy mentem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése